zaterdag 1 mei 2010

Anita Witzier wederom uit de kleren in Blootgewoon Naaktkalender @ Dutch Babes


Anita Witzier maakt nieuwe naaktkalender met Blootgewoon.
Anita Witzier keert eind juli terug met BlootGewoon, naakt met een missie. In het KRO-programma gaan groepen mensen uit de kleren voor een zelfgekozen goed doel. Zij poseren bloot voor een naaktfotoshoot, waarvan de beste naakt foto's op een stijlvolle naaktkalender komt te staan.

Aan deze tweede serie van KRO BlootGewoon werken wederom twee professionele topfotografen mee: Alek en Suzanne Karsters. Deze twee grote namen uit de wereld van de fotografie zijn bekend om hun eigentijdse werk. Beide werken voor diverse nationale en internationale bladen en hebben een breed en groot portfolio. De vakjury, die iedere aflevering de beste foto van elke groep kiest, bestaat uit model en presentatrice Robine van der Meer, hoofdredactrice van Viva Corinne van Duin en art-director van Glamour magazine Joep Becx.

Volgens presentatrice Anita Witzier is het naakt poseren een uitstekend middel om aandacht te vragen voor een goed doel: “allerlei goede doelen, klein en groot, landelijk en regionaal komen aan bod. Het gaat soms ook om zaken die onbekend zijn en die juist op deze manier aandacht krijgen. De mensen die meedoen krijgen niet alleen een mooie naaktkalender die ten goede komt aan hun persoonlijke goede doel, maar ook meer begrip in hun omgeving omdat ze hun eigen verhaal hebben kunnen vertellen”, aldus Anita Witzier.

Anita Witzier naakt in bushokjes

De eerste serie van KRO BlootGewoon veroorzaakte vorig jaar de nodige commotie. Anita Witzier gaf zelf het goede voorbeeld en ging voor het goede doel uit de kleren en was naakt te zien in bushokjes door het hele land. Dit initiatief werd zowel gewaardeerd als verguisd. Gemiddeld werd KRO BlootGewoon door bijna 1 miljoen mensen bekeken. Zowel de goede doelen als de kandidaten reageerden positief na afloop van het programma. Zo kregen de vrouwen van Stichting Amazones vele warme reacties en kreeg de website voor vrouwen met borstkanker 70% meer bezoekers.

KRO BlootGewoon is vanaf donderdag 29 juli 6 afleveringen lang om 21.35 uur te zien bij de KRO op Nederland 1.

KRO BlootGewoon: Hoe ver ga jij voor een goed doel?

Ook in 2010 zal in de zomer een reeks in de serie KRO BlootGewoon worden uitgezonden. Hierin poseren tien groepen naakt voor een glamourvolle fotoshoot. Gedurende vijf afleveringen volgt Anita Witzier steeds twee groepen die tegen elkaar strijden voor een door hun zelf gekozen goed doel. Een doel waar een persoonlijk verhaal aan vast zit. Onder leiding van een topfotograaf worden bijzondere en vooral smaakvolle naaktfoto’s gemaakt. Per aflevering kiest een vakjury de beste bloot foto’s. En zo ontstaat een unieke naaktkalender voor 2011.

De KRO komt deze zomer met een nieuw seizoen Blootgewoon, zo valt te lezen op de website van de omroep. In het programma poseren vrijwilligers bloot voor een naaktkalender dat verkocht wordt voor het goede doel.

Het concept is als volgt: tien groepen mensen poseren naakt in een professionele en glamourvolle sexy naakt fotoshoot.

Per aflevering worden de smaakvolle naakt foto's van twee groepen beoordeeld door een vakjury. De meest bijzondere foto's komen op een unieke naaktkalender die wordt verkocht door de goede doelen.

Net als de eerste reeks - dat in 2009 gemiddeld zo'n 1 miljoen kijkers trok - wordt het nieuwe seizoen gepresenteerd door Anita Witzier.

Er was toen veel commotie rondom de oproep, voornamelijk omdat de KRO een programma op de buis bracht waar naakt in zat.

Volgens presentatrice Anita Witzier gaat het niet om het naakt of erotische seks: "Juist het goede willen we onder de aandacht brengen. Maar ook willen we laten zien wat het betekent en hoe zinvol het kan zijn om iets voor een ander te doen.

Het persoonlijke verhaal achter het goede doel staat voorop. Het gaat over mensen die iets overhebben voor een ander en zichzelf daarbij kwetsbaar, bloot, opstellen. Waar je bij een gewoon goede doelenprogramma soms al na tien minuten weg begint te dommelen, word je hier bij de les gehouden door het blote element."
In juli vorig jaar poseerde Anita Witzier zelf naakt om het Reumafonds onder de aandacht te brengen.

Anita Witzier weer naakt voor het goede doel

Na het eerste seizoen van BlootGewoon van de KRO, is er nu weer een mogelijkheid om het goede doel onder de aandacht te brengen op de KRO zender. Vrienden, collega’s en familie kunnen hun goede doel onder de aandacht brengen door naakt op de foto te gaan. In de serie BlootGewoon poseren twaalf groepen voor een naakt fotoshoot. Elke groep heeft een goed doel en heeft deze vanwege persoonlijke redenen gekozen. De beste foto’s worden uitgekozen en hier wordt een kalender van gemaakt. Deze kalender is dan te verkrijgen bij de twaalf gekozen goede doelen. Inschrijven kan op www.blootgewoon.kro.nl.

Uit de kleren gaan voor het goede doel.
Het was de basis van de succesvolle film The Full Monty en vorig jaar wist ook de KRO met een vergelijkbare formule de aandacht op zich te vestigen.

Het tv-programma BlootGewoon, waarin vrijwilligers meewerken aan een naaktfotosessie voor een kalender, leverde veel commotie op, maar trok tegelijkertijd een miljoenenpubliek.

In het nieuwe seizoen van het programma, dat komende zomer op tv verschijnt, richten de camera's zich mogelijk ook op De Luchtballon in Calfven.

De stichting, die vakantiekampen organiseert voor kinderen met een handicap zoals astma, voedselallergie en eczeem, werd zelf door de KRO benaderd, vertelt directeur André Wiltschut. "Na enig beraad besloten we mee te doen. Het is een leuke en effectieve manier om onze naamsbekendheid landelijk te vergroten. Het draait namelijk niet in de eerste plaats om het bloot, er is juist heel veel tijd en ruimte om te vertellen over het werk dat we doen."

Wel besloten organisatie en vrijwilligers van De Luchtballon dat als de deelname door zou gaan, zij niet degenen zouden zijn die uit de kleren zouden gaan. "Sommige mensen hadden dat ongetwijfeld heel leuk gevonden, maar je hebt ook kans dat er ouders zijn die minder enthousiast reageren omdat wij degenen zijn die met de kinderen werken."

In plaats daarvan worden nu vaders, moeders en oud-bezoekers van de vakantiekampen via de website opgeroepen om zich aan te melden. Wiltschut: "Binnen een paar dagen hadden we al zes aanmeldingen binnen. De meeste van hen voelen zich heel erg verbonden met De Luchtballon en zijn blij dat ze op deze manier eens iets terug kunnen doen."

Voorlopig gaat de zoektocht naar vrijwilligers nog even door. Geïnteresseerden van minimaal achttien jaar kunnen zich via de website van stichting De Luchtballon aanmelden.

Hoewel de netmanager van Nederland 1 het KRO-amusement De Leukste Jaren al terzijde heeft gelegd, ziet Anita Witzier nieuwe afleveringen van De Leukste Jaren wel zitten. Dat vertelde de presentatrice in Life4You. “Of het terugkomt, daar heb ik helemaal niets over te zeggen of van te vinden. Maar ik zou het wel heel leuk vinden om er bij te doen.”

Vandaag de dag kennen we Anita Witzier vooral van programma’s op lokatie, zoals Memories en Blootgewoon. Tien voor Taal was haar voorlaatste studioprogramma, waar dan weer geen groot publiek bij zat. Een groot studioprogramma was een langgekoesterde wens van Witzier. “Ik vond De Leukste Jaren een lastig programma omdat ik het niet helemaal gewend ben. Maar op het moment dat ik er stond, was het publiek zo enthousiast, dat het alleen maar lachen gieren brullen werd.”

Anita Witzier vervolgt: “De Leukste Jaren zou niet het enige moeten zijn dat ik doe, ik ben ook ontzettend verknocht aan programma’s als Memories en Blootgewoon. Maar dat is allemaal montage, dit was een andere discipline. In een studio en live on tape. Het vergt iets anders van je. Ik merk wel dat ik meegesleept kan worden door alles dat er gebeurt en dat vind ik best aangenaam.”

De Leukste Jaren was vier zaterdagen op tv in de winterstop van Paul de Leeuw. Het programma hield het midden tussen Het Gevoel Van en RTL’s Ik Hou van Holland. Aangezien Paul de Leeuw het weekend na de zomer verlaat om zijn dagelijkse late night show op Nederland 3 te maken, is er een gat in de zaterdag- en zondagprogrammering. Netmanager Marcel Peek is naarstig op zoek naar formats die dat gat kunnen vullen.

De KRO biedt de kans jouw goede doel onder de aandacht te brengen op de best bekeken zender van Nederland. En daarvoor wil je best met een groep collega’s of vrienden naakt op de foto, toch?

Wil je jezelf samen met vrienden of collega’s eens van je mooiste en puurste kant laten zien? Een geweldige dag, prachtige foto’s van jezelf en je vrienden, teamgenoten of collega’s en daarmee ook nog eens de aandacht vestigen voor dat ene belangrijke goede doel.

Elk team van minimaal zes en maximaal tien mensen (minimum leeftijd 18 jaar) kan zich via internet inschrijven. Van collega’s tot vrienden, van studentenhuizen tot sportverenigingen.

Wat houdt BlootGewoon precies in?

In het programma KRO BlootGewoon - naakt met een missie gaan tien groepen mensen uit de kleren voor een door hen gekozen persoonlijk goed doel. Zij poseren naakt voor een glamourvolle fotoshoot, gemaakt door een professionele topfotograaf. De meest bijzondere foto’s worden uitgekozen door een vakjury. Deze foto's komen op een unieke naaktkalender die door de goede doelen zal worden verkocht.

De presentatie is in handen van Anita Witzier.

Zorg voor elkaar en hoe ver wil je daarvoor gaan
De KRO wil met dit programma goede doelen onder de aandacht brengen en mensen inspireren om na te denken over zorg voor elkaar. Tevens laat dit programma zien wat het met je doet om naakt te poseren en toont het hoe ver mensen voor een goed doel willen gaan.

Kunstzinnige naakt fotografie
Er zullen, net als in 2009, topfotografen gezocht worden die zich verbinden aan dit programma.

Vakjury
In 2010 zal alleen een vakjury elke week bepalen welke groep er wint en welke twee foto's op de kalender terechtkomen.

Commotie
Er is in 2009 veel commotie geweest rondom de oproep, voornamelijk omdat de KRO een programma op de buis brengt waar naakt in zit. Volgens presentatrice Anita Witzier gaat het niet om het naakt of blote borsten: “Juist het goede willen we onder de aandacht brengen. Maar ook willen we laten zien wat het betekent en hoe zinvol het kan zijn om iets voor een ander te doen.

Het persoonlijke verhaal achter het goede doel staat voorop. Het gaat over mensen die iets overhebben voor een ander en zichzelf daarbij kwetsbaar, bloot, opstellen. Waar je bij een gewoon goede doelenprogramma soms al na tien minuten weg begint te dommelen, word je hier bij de les gehouden door het blote element”, aldus Anita Witzier.










Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen