woensdag 15 oktober 2014

Carrie ten Napel FOX Sport en MAX Hallo Nederland presentatrice @ Dutch Babes

 
Carrie ten Napel FOX Sport en MAX Hallo Nederland presentatrice

Catharina Eline (Carrie) ten Napel (10 februari 1980) is een Nederlands sportjournalist en presentator. Ze is een dochter van Evert ten Napel.

Ten Napel doorliep het RSG en deed een opleiding toerisme voor ze op de sportredactie van TV Oost ging werken. Vier jaar daarna presenteerde ze daar Sport op Maandag en later zes jaar het dagelijkse programma En Dan Nog Even Dit.
 
Voor TV Gelderland presenteerde ze Clubgenoten en samen met haar vader Sparren. Voor Tien, later RTL 4, deed ze bij het programma De Wedstrijden interviews. Vanaf de zomer van 2013 is ze in dienst bij Fox Nederland waar ze een van de vaste presentatoren van het dagelijkse programma FOX Sport Centraal is.

Het nieuwe sportprogramma FOX Sport Centraal, dat drie keer per avond te zien zal zijn op de nieuwe gratis tv-zender FOX, zal steeds worden gepresenteerd door een duo van een man en een vrouw.
 
Dat heeft de tv-zender vandaag laten weten. Carrie ten Napel, Wytse van der Goot, Bas van Veenendaal en Hélène Hendriks nemen de presentatie van het live programma op zich. Vanaf maandag 19 augustus is hun programma elke werkdag om 18.00, 20.00 en 23.40 uur op de buis.

In het programma worden alle actuele gebeurtenissen die zich in en rondom het Nederlandse en het buitenlandse voetbal afspelen belicht. Met beelden van de Eredivisie, de Barclays Premier League, de Serie A en de Jupiler League, maar ook nieuws over andere internationale competities.

De hoofdmoot van het programma bestaat uit voetbal, maar er wordt ook aandacht geschonken aan andere sporten, zoals wielrennen, schaatsen en tennis. Vooral Nederlandse topprestaties in de sportwereld worden in de schijnwerpers gezet.

Voor een dagelijkse update van het actuele voetbalnieuws wordt er live geschakeld naar de redactie van Telesport om van Jaap de Groot en Valentijn Driessen het laatste voetbalnieuws te horen.

Carrie ten Napel nieuwe presentatrice Hallo Nederland

Carrie ten Napel gaat vanaf 6 oktober 2014 samen met Jeroen Latijnhouwers het nieuwe programma Hallo Nederland presenteren. Dit werd vanmiddag bekend gemaakt in Tijd voor MAX.

 Carrie ten Napel: “Het is een eer dat ik gevraagd ben en een prachtige kans die ik niet kan laten gaan. Elke dag een nieuwsuitzending mogen presenteren op NPO 2 naast een ervaren anchor als Jeroen Latijnhouwers, wie wil dat niet?
 
Daarnaast vind ik het erg leuk dat we elke dag een reportage uit de regio laten zien, want daar heb ik het vak mogen leren. Omroep MAX voelt als een warme familie, ik heb heel veel zin om daar onderdeel vanuit te maken.’’

Jan Slagter (directeur MAX): “Ik ben heel blij dat Carrie ten Napel het team van Hallo Nederland komt versterken. Zij is een perfecte aanvulling op Jeroen Latijnhouwers, vooral door haar ervaring bij de regionale omroep.’’

Hallo Nederland brengt dagelijks actuele, ontroerende en verrassende verhalen van eigen bodem. Het nieuwsprogramma wordt een vast onderdeel van het middagmagazine Tijd voor MAX. Presentatoren Sybrand Niessen en Martine van Os schakelen dagelijks over naar de studio van Hallo Nederland.

Omroep MAX
Hallo Nederland (vanaf 6 oktober)
Maandag tot en met vrijdag
17:35 uur
NPO 2

www.hallonederland.tv

Carrie ten Napel nieuwe gezicht programma Hallo Nederland van Omroep Max

Carrie ten Napel gaat vanaf 6 oktober het nieuwe programma 'Hallo Nederland' presenteren. Dat zal ze doen samen met Jeroen Latijnhouwers, is gisteren bekendgemaakt.

De afgelopen jaren was Carrie te zien op zowel de regionale als de landelijke televisie. Ze maakt nu de overstap van sportzender Fox Sport naar Omroep Max. Voordat ze bij Fox aan de slag ging, was ze onder meer zes jaar de vaste presentator van het dagelijkse praatprogramma En Dan Nog Even Dit van RTV Oost.

Bij Omroep Max zal zal ze het dagelijkse nieuwsprogramma 'Hallo Nederland' presenteren. Het programma zal dagelijks nieuws van eigen bodem brengen, waarbij de ervaring van Carrie in de regio goed van pas zal komen.

Carrie ten Napel

Carrie ten Napel is wat je noemt een echte sexy ‘girl next door’, ‘one of the guys’. Een stoere chick met wie je eindeloos kunt ouwehoeren in de kroeg. Dat bewees ze al in haar tijd bij de regionale omroep, waar ze niet vies was van een partijtje vrij worstelen (zie foto).
 
De sexy presentatrice van Fox Sports heeft een hoge ‘like’ factor, niet omdat ze het fotomodel is met ranke taille en de lingerielooks, maar wel omdat ze een spontane, vrolijke uitstraling heeft en bovendien uitstraalt écht gek te zijn op sport.

Bio Carrie

Catharina Eline ten Napel of Carrie ten Napel, het gaat over één en dezelfde persoon.Ze woont in Harderwijk, een fantastische plek in Gelderland. Ze houdt van tennis en Hot Yoga, al komt het sporten er volgens haar niet vaak genoeg van.

Hobby’s? Geld uitgeven, natuurlijk aan kleding en leuke uitjes. Het liefst gaat ze op pad met haar vriendinnen, lekker bijkletsen onder het genot van een wijntje. Carrie houdt ook van Oosters en Italiaans eten, zolang iemand het maar voor haar bereidt.
 
Reizen verrijkt haar leven. Australië, Oostenrijk, Azië, Carrie is overal geweest en hoopt ook nog veel landen te kunnen bezoeken. Favoriete film is Bridget Jones. Ze heeft deze al zes keer gezien en moet er nog steeds om lachen, heerlijk die Engelse humor! Norah Jones, Trijntje Oosterhuis en Anouk zitten in haar cd-speler.

Voordat ze presentatrice werd bij Omroep Gelderland studeerde ze Toerisme. Na deze studie is ze twee jaar in Oostenrijk skiles gaan geven. Na dit avontuur kwam Omroep Gelderland in beeld. Tussendoor is ze er nog wel even tussenuit geweest om bij Talpa voetbalverslag te gaan doen, maar kwam toch terug op het oude nest.

Tussen de Ermelose bossen zit sportverslaggever Evert ten Napel op een luxe fauteuil in zijn tuin zich voor te bereiden op zijn laatste wedstrijd morgen "ADO-Vitesse. En dat komt mooi uit, want ik was nog niet in het nieuwe stadion van ADO Den Haag geweest", zegt hij.

Hoewel hij officieel al ruim een maand met pensioen is, maakt hij het voetbalseizoen nog af. De geboren Klazinavener heeft net zo lang als zijn aanstelling bij de NOS, zijn hart verpand aan Ermelo. "Ik zocht een plek dichter bij Hilversum, waar een beetje de Drentse mentaliteit heerste."

Die dorpse mentaliteit past minder bij dochter Carrie, opgegroeid in Ermelo maar verslingerd aan Harderwijk. "Ik zat op het RSG op school, dus ik had mijn vriendinnen in Harderwijk."

Nu woont ze in een oud historisch huisje in het centrum, waar ze graag de deur uit loopt. ,,Ik hou van het stadscentrum, al die leuke oude huisjes, daar kan ik echt van genieten."

De rust van vader Ten Napel staat in schril contrast met het enthousiasme van zijn dochter: ,,Ik zet graag de bloemetjes buiten in Harderwijk, m'n vriendinnen en ik zijn wel bekend in het uitgaansleven."

Wel gemeenschappelijk is hun liefde voor sport. Carrie ging als klein meisje al met haar vader mee in de regiewagen als hij verslag moest doen van sportevenementen. "Ik wilde graag de eerste vrouwelijke sportcommentator worden."

Inmiddels heeft ze bij RTV Oost ontdekt dat haar interesse breder ligt en presenteert ze een dagelijkse talkshow met gasten op allerlei terreinen. Sinds ze in april het programma 'Dichtbij Nederland' van de NPS presenteerde is ze ook landelijk een bekendheid.

Evert ten Napel is trots op zijn dochter. " Mensen in Ermelo spreken me aan, omdat ze Carrie op televisie hebben gezien. Dan ben ik wel trots. Vroeger was zij altijd de dochter van ... en nu word ik de vader van..."

Rijzende ster Carrie ten Napel vindt het wel prettig om na een hectische werkdag weer terug te keren in Harderwijk. Omdat ze werkt voor TV Oost heeft ze amper bekendheid in Harderwijk en wordt ze zelden aangesproken.

Volgens vader Ten Napel is dat ook niet zo'n probleem. "Als ik boodschappen doe, krijg ik ook wel eens kritiek te horen op mijn commentaar, maar daar ga ik dan gewoon op in. Mensen in Ermelo weten dat ik dat niet erg vindt."

De liefde voor sport vindt hij ook in Ermelo. Hij voetbalt in een seniorenteam van EFC '33. ,,Waarom EFC? Daar ben ik toevallig via een kennis terecht gekomen."

Hij volgde de afgelopen tijd met belangstelling de perikelen rond de Telgter Eng. "Ik vind het jammer dat het werd afgeblazen. Ik zag wel wat in het plan van Dorpspartij om de clubs samen op de Zanderij onder te brengen. Ik denk dat EFC en DVS prima een hoofdveld hadden kunnen delen."

Carrie ten Napel heeft geen voorkeur qua club: "Mijn vader is voor EFC' 58, mijn broer voor DVS '33 en mijn vriend speelt bij FC Horst."

Of ze altijd in Harderwijk blijft, weet ze nog niet. "Misschien kom ik nog wel een keer in Amsterdam terecht."

Momenteel is het voor Carrie afwachten of Dichtbij Nederland in september een doorstart gaat maken. "Het heeft weinig tijd gekregen om aan te slaan. Het moet een hype gaan worden", legt Carrie uit.

Evert ten Napel gaat ondertussen van zijn pensioen genieten, al heeft hij nog genoeg te doen. "Dat hebben we wel gemeen", zegt dochter Carrie. "We zijn allebei bezige baasjes, we zitten nooit stil."

Presentatrice Carrie ten Napel vertrekt bij TV Oost en gaat naar de nieuwe sportzender FOX Sports. DIt bericht de regionale omroep RTV Oost op haar website vandaag.

Ten Napel gaat bij FOX Sports een dagelijks live-sportprogramma presenteren. De nadruk van het programma komt te liggen op het nationale en internationale voetbal. Door de overstap stopt ze met de presentatie van het TV Oost-programma En Dan Nog Even Dit.

"Nog in gesprek"
Carrie ten Napel wil zelf nog niets zeggen over de overstap, omdat alles nog niet in kannen en kruiken is. Wel zegt ze in gesprek te zijn met FOX Sports en dat het er goed uitziet. Ze gaat er vanuit dat vandaag of morgen het arbeidscontract getekend kan worden.

Carrie ten Napel presenteerde zes jaar lang het dagelijkse praatprogramma bij RTV Oost. Carrie ten Napel is de dochter van sportverslaggever Evert ten Napel. Evert ten Napel is ook al enige tijd werkzaam voor Eredivisie Live en nu dus FOX Sports.

Jeroen Latijnhouwers tv-duo met Carrie ten Napel

Over drie weekjes begint Omroep Max aan Hallo Nederland, een actualiteitenrubriek met vooral regionaal nieuws. Jeroen Latijnhouwers is voor deze klus aangetrokken en hij mag de klus samen met Carrie ten Napel klaren. Carrie (ja, de dochter van) is al werkzaam geweest bij Fox Sports en maakt nu dus de overstap naar middagtelevisie.

Carrie laat weten: “Het is een eer dat ik gevraagd ben en een prachtige kans die ik niet kan laten gaan. Elke dag een nieuwsuitzending mogen presenteren op NPO 2 naast een ervaren anchor als Jeroen Latijnhouwers, wie wil dat niet? Daarnaast vind ik het erg leuk dat we elke dag een reportage uit de regio laten zien, want daar heb ik het vak mogen leren. Omroep Max voelt als een warme familie, ik heb heel veel zin om daar onderdeel vanuit te maken.”

Hallo Nederland is vanaf 6 oktober te zien als onderdeel in Tijd voor Max.

Carrie ten Napel verdedigt voetbalkennis

Afgelopen zaterdag was sportjournaliste Carrie ten Napel aan het woord bij WNL op Zaterdag. Ze vertelde daar over het LINDA.boek ‘Van de ballen verstand‘, waarin ze schrijft over haar liefde voor voetbal.

Carrie vertelt dat ze nog vaak moet verdedigen dat ze een hele hoop van voetbal af weet. Maar er is ook een kentering gaande, denkt ze: Vrouwelijke verslaggevers staan steeds vaker langs de lijn.

In bed met ballen
Of ze wel eens met een voetballer in bed is beland? Ik heb ze allemaal gehad, grapt Carrie. Ik ben wel een keer de hele selectie van Go Ahead Eagles naakt in de sauna tegengekomen.

Carrie ten Napel is gestrikt als co-host van Jeroen Latijnhouwers voor het nieuwe Tijd voor MAX-onderdeel Hallo Nederland. Vanaf maandag 6 oktober zit de sportjournaliste dagelijks op de feiten voor de ouderenomroep. “Het is een eer dat ik gevraagd ben en een prachtige kans die ik niet kan laten gaan.
 
Elke dag een nieuwsuitzending mogen presenteren op NPO 2 naast een ervaren anchor als Jeroen Latijnhouwers, wie wil dat niet? Daarnaast vind ik het erg leuk dat we elke dag een reportage uit de regio laten zien, want daar heb ik het vak mogen leren. Omroep MAX voelt als een warme familie, ik heb heel veel zin om daar onderdeel vanuit te maken.’’

Jan Slagter, directeur van Omroep Max, is ontzettend blij met zijn passende aanwinst. “Ik ben heel blij dat Carrie ten Napel het team van Hallo Nederland komt versterken. Zij is een perfecte aanvulling op Jeroen Latijnhouwers, vooral door haar ervaring bij de regionale omroep.’’

Hallo Nederland brengt dagelijks actuele, ontroerende en verassende verhalen van eigen bodem. Het nieuwsonderdeel wordt een onderdeel van het middagmagazine Tijd voor MAX.

De presentatie van Deltavisie is in handen van Carrie ten Napel en Petrochem-hoofdredacteur Wim Raaijen. Ten Napel is vooral regionaal bekend van talkshows bij TV Oost en TV Gelderland. En na een eerder avontuur als sportverslaggeefster bij Talpa, lijkt een overstap naar de landelijke TV een kwestie van tijd.

Carrie ten Napel

Daarmee lijkt ze in de voetsporen van haar vader te treden. Voor TV Gelderland presenteerde ze het live sportprogramma Sparren samen met haar vader Evert ten Napel. Nu is ze het vaste gezicht van het programma Clubgenoten en evenementen als de Zwarte Cross. Voor TV Oost presenteert ze een dagelijkse talkshow waar alle onderwerpen aan bod kunnen komen.

Tijdens Deltavisie zal ze de deelnemers door het programma leiden met haar warme manier van presenteren. Hoofdredacteur Wim Raaijen zal vooral optreden als inhoudelijk moderator van discussies. 

Free Carrie

 BREKEND: Nederlands grootste voetbalpoëet, Evert ten Napel, heeft een erg leuke dochter. Ze heet Carrie en ze zit gevangen achter de decoder.

Kijken naar eredivisievoetbal voelde dit seizoen een beetje als anderhalf uur lang luisteren naar het schrille blokfluitspel van een kind van zes.

Je weet: ze is pas zes, dit is best knap, maar hoeveel van deze liedjes, drie tempo's te traag en zwanger van fouten, kan ik nog verdragen voor ik besluit die muziekstandaard met partituurtjes door de kamer te trappen?

Tot jongstleden zondag was ik dus nogal blij dat het eredivisieseizoen bijna is afgelopen, maar toen kocht ik van mijn zuurverdiende spaargeld het goddelijke recht om via FOX Sports naar Heracles-Ajax te kijken. Ik zag Carrie ten Napel en in één klap was alles anders. Prachtseizoen. Driemaal in de gloria.

In het oosten, waar de wijzen de hele dag naar TV Oost en Omroep Gelderland zitten te kijken, weten ze al jaren dat Evert ten Napel, de Gerard Reve van het Nederlandse voetbalcommentaar, een dochter heeft die mooi en leuk is zoals alleen meisjes uit Saksische streken dat kunnen zijn - en dat die dochter ook nog goed is en werkelijk van voetbal houdt.

Ik woon niet in het oosten maar in het verderfelijke westen des lands, dus ik wist het niet. Ik kón het ook niet weten, want Carrie werkt sinds augustus 2013 voor FOX. Dat is een zender die, als het ware, live-uitzendingen van blokfluitconcerten door kinderen van zes aan de man probeert te brengen vanachter een decoder.

Daar heeft dus geen gezond mens een abonnement op. U niet, ik niet. En dus heb ik op deze plek feitelijk de primeur, exclusief, voor niet-Saksisch Nederland: Evert ten Napel heeft een erg leuke dochter.
Beetje verliefd

Enfin, ik dus een middagje FOX kijken. Een beetje verliefd. Ik was een beetje verliefd. Als een kind zat ik te dromen: deze nacht ben jij voor mij. Maar die droom ging snel voorbij, want toen begon Heracles-Ajax, het blokfluitconcert van de dag. Het afzien was weer begonnen.

Toch droomde ik die nacht van Carrie ten Napel. Om precies te zijn droomde ik dat ik naar haar ouderlijke woning ging met het doel vader Evert om de hand van zijn dochter te vragen.

Ik belde aan en ja hoor, daar stond hij, de inmiddels 70-jarige grijze eminentie van de sportjournalistiek. Omdat hij een Drent van geboorte is, besloot ik er niet omheen te draaien en meteen maar met de deur in huis te vallen.

"Goeie genade!" riep Evert. "Wie had dat gedacht: de nihilist van NUsport, de intrigant van het internet! Als een duveltje uit een doosje sta je hier ineens. Je bent me er eentje hoor. Dekselse columnist. Hahaha."

Even was ik bang dat mijn verzoek bij hem als een mokerslag was aangekomen, maar die suggestie lachte hij goedmoedig weg.

"Welnee", zei Evert, met luide stem, want hij wordt wat hardhorend. "Ik vind het een béste poging. Comedy Capers-achtige taferelen. Een tien met een griffel. Maar ik moet wel zeggen: dit had Hitchcock niet kunnen bedenken."
Voetbaldreumes

Ik begreep de hint. Het werd tijd om af te druipen en de nederlaag te accepteren. Ik voelde me een voetbaldreumes, die het met Carries tv-optredens zal moeten doen.

Even overwoog ik een Fox Eredivisie-abonnement, speciaal voor Carrie, maar nee: zo wanhopig ben ik bij nader inzien ook weer niet. Wel overweeg ik een landelijke campagne: 'Free Carrie'.

Publieke omroep, sla je slag en haal die meid achter die decoder vandaan. Doe het voor mij. Voor ons allemaal.

Tot die tijd moeten we creatief zijn. Er zijn wat YouTube-filmpjes. Mooie foto's via Google. En we kunnen haar allemaal volgen via Twitter. Niks geen decoder, hartstikke gratis. Extra voordeel: geen eredivisievoetbal tussen de Carrie-cameo's door. Ze heet daar @bacarriecola, dus humor heeft ze ook nog.

De NPS start vandaag op Nederland 1 de nieuwe multiculturele actualiteitenru- briek Dichtbij Nederland. Het experiment komt op de plek van Sesamstraat (17.30 uur), waardoor de kinderserie tot woede van ouders vervroegd wordt uitgezonden. Dichtbij Nederland brengt iedere werk- dag nieuws uit allerlei landen. “Altijd staan mensen en hun emoties centraal“, aldus NPS. “Met nieuws en achtergron- den over het dagelijks leven vanuit on- der meer Nederland, Antillen, Suriname, Turkije en Marokko.”

Presentatrice Carrie ten Napel vertelt in De Telegraaf: “Ik kan wel vertellen dat we het nieuws op een luchtige, vlotte manier brengen. Een vast item op de woensdag is een minidocusoap rond een Marokkaanse zanger die veel op Frans Bauer lijkt. En er is nooit een dag zonder nieuws, er is altijd wel een verhaal te maken.”

Na jarenlang Editie NL te hebben gedaan, maakt Jeroen Latijnhouwers vandaag zijn debuut bij zijn nieuwe baas Omroep MAX. Dat heeft de omroep vandaag laten weten. Samen met Carrie ten Napel, ‘de dochter van’, is hij elke werkdag om 17.40 uur te zien met de nieuwsrubriek Hallo Nederland op NPO 2.
 
Het programma wordt uitgezonden als onderdeel van de middagtalkshow Tijd voor MAX. “Ik kan alleen maar zeggen dat ik ongelofelijk veel zin heb om bij MAX te gaan werken“, zegt de presentator.

Hallo Nederland besteedt extra aandacht aan regionaal nieuws, en er wordt nauw samengewerkt met de regionale omroepen. “Maar, om misverstanden te voorkomen, onze nieuwsrubriek wordt beslist géén kopie van Hart van Nederland.“

Latijnhouwers is niet alleen voor Hallo Nederland overgestapt. “Ik kan in de toekomst ook andere programma’s gaan maken bij MAX, op zowel TV en radio, een oude liefde van me. Dat maakt me een heel blij man!”

Carrie ten Napel, de dochter van Evert ten Napel, heeft er evenveel zin in. “Het is een eer dat ik gevraagd ben en een prachtige kans die ik niet kan laten gaan. Elke dag een nieuwsuitzending mogen presenteren op NPO 2 naast een ervaren anchor als Jeroen Latijnhouwers, wie wil dat niet?”



Geen opmerkingen:

Een reactie posten