maandag 12 januari 2015

Angela Schijf actrice Flikken Maastricht en Ik ook van jou @ Dutch Babes

 
Flikken Maastricht met actrice Angela Schijf wint Gouden Televizier-Ring 2014

De dramaserie Flikken Maastricht van Angela Schijf en Victor Reinier heeft de Gouden Televizier-Ring 2014 gewonnen. De serie kreeg 46 procent van de stemmen. Dat bleek vanavond tijdens de live-uitzending van het gala op NPO 1. Flikken Maastricht versloeg Penoza en de Johnny de Mol-reeks SynDROOM. “We moeten mensen bedanken. Er zijn er zo veel“, aldus de acteur, die zich ook tot producent Reinout Oerlemans richtte. “Hij zit nu in LA, maar wat een topidee was dat.“

Bij de kinderprogramma’s won Checkpoint. De Gouden Stuiver ging aan de neus van Freek in het Wild en Wie is de Mol jr voorbij.

De Zilveren Televizier-Ster Vrouw werd gewonnen door Chantal Janzen. Zij was als enige van de genomineerde vrouwen aanwezig in de studio. Linda de Mol is op vakantie en Floortje Dessing zit ziek thuis.

Bij de mannen won Humberto Tan. Hij versloeg Johnny de Mol en Art Rooijakkers van Wie is de Mol?.

De Televizier Talent Award ging naar GTST-acteur Ruud Feltkamp. Hij won van Luuk Ikink en Richard Groenendijk.

Angela Schijf (Uithoorn, 7 augustus 1979) is een Nederlands actrice.

Angela Schijf werd bekend als Kim Verduyn (1996–1999) in de soapserie Goede tijden, slechte tijden. Later speelde ze vooral in Nederlandse speelfilms, zoals Ik ook van jou en Van God Los.

Sinds 2007 speelt Schijf de rol van rechercheur Eva van Dongen in de succesvolle televisieserie Flikken Maastricht, waar ze samen met Victor Reinier de hoofdrol in speelt. De serie wordt wekelijks door bijna twee miljoen mensen bekeken. In 2014 wint zij samen met haar collega's de Gouden Televizierring voor Flikken Maastricht met 46% van de stemmen.

In 2013 was Schijf te zien in de boekverfilming Daglicht. De thriller is gebaseerd op het gelijknamige boek van Marion Pauw. Voor deze verschijning heeft Schijf de Rembrandt Awards voor beste actrice gewonnen.

Angela Schijf trouwde op 3 juli 2002 met de Belgische acteur en zanger Tom Van Landuyt en heeft hierdoor sinds 2013 ook de Belgische nationaliteit. Samen hebben ze drie dochters.

Filmografie
Jaar     Titel     Rol     Opmerking
Televisie als actrice
1993–1995     Oppassen!!!     Dorine     gastrol
1996–1999     Goede tijden, slechte tijden     Kim Verduyn
1996     M'n dochter en ik     Emma Timmers     gastrol
1996     Ik ben je moeder niet     Denise     gastrol
1998     12 steden, 13 ongelukken     Dorith     gastrol
1999–2000     Babes     Suzanne
1999     Baantjer     Marieke van Dijk     gastrol; De Cock en de moord met illusie
2001     Dok 12     Julia     gastrol
2001     Costa!     Fabiënne     gastrol
2002–2005     Meiden van De Wit     Frédérique de Wit
2005–2006     Lieve Lust     Nikki
2007–heden     Total Drama Island     Bridgette     (stem)
2007–heden     Flikken Maastricht     Eva van Dongen
2007     Sinterklaasjournaal     Juf Marloes     gastrol
2006     Aspe     Sylvia Arnolds     gastrol
2013     Van God Los-De Serie     Chantal     gastrol
 
Films als actrice
2000     Nacht in de Stad     Danseres
2000     De Leeuw van Oz     Caroline
2001     Ik ook van jou     Reza
2001     Down     Kapper #1 (Tracy)
2003     Van God Los     Anna Sprengers
2003     De ordening     Stella
2005     De Griezelbus     Zuster Ursula
2010     De eetclub     Babette Struyk
2011     Mega Mindy en de Snoepbaron     Zaila
2012     De Overloper     Eva van Dongen     Telefilm
2013     Daglicht     Iris Boelens
Videoproductie als actrice
1993     'n Lesje in zout     meisje     lesmateriaal (in opdracht van Akzo)

Ik ook van jou (film)
Ik ook van jou
Regie     Ruud van Hemert
Producent     Frank Bak, René Huybrechtse, Mardou Jacobs, Marou Jacobs, Frank Thies
 
Scenario     Ronald Giphart (roman)
Willeke Frima, Ruud van Hemert (scenario)
Muziek     Marcus Graf, Olaf Wempe, Hans Ravestein
Montage     Ot Louw
Cinematografie     Tom Erisman
(en) IMDb-profiel


Ik ook van jou is een Nederlandse verfilming uit 2001 van de gelijknamige roman van Ronald Giphart. Deze speelfilm is geregisseerd door Ruud van Hemert. De hoofdrollen worden gespeeld door Angela Schijf, Antonie Kamerling en Beau van Erven Dorens. Het genre van de film is het romantische drama. De filmmuziek werd geschreven door het componistencollectief Normally Invisible.

Aankomend schrijver Erik is met zijn studievriend Fräser op vakantie in de Dordogne. Hij heeft net z'n eerste roman af, die gaat over zijn eerste grote liefde Reza. Met dit mysterieuze meisje had hij een bewogen seksuele relatie.
 
Tijdens deze vakantie ontmoeten Erik en Fräser twee meisjes, Nadine en Silke. Eddy valt op het Franse meisje Nadine en Erik voelt zich meteen aangetrokken tot Silke, een Duits meisje. Met Silke beleeft hij tijdens zijn vakantie enkele intieme momenten, en uiteindelijk heeft hij door dat hij haar meer dan alleen leuk vindt.

Tot vlak voordat Erik en Eddy op vakantie gingen, had Erik een (heftige) relatie met Reza. Erik is bezig een roman te schrijven over de liefde tussen Reza en hem (het boek Ik ook van jou), waarvan flarden terugkomen tussen de gebeurtenissen in de Dordogne door. Naast fragmenten uit het boek komen ook gedachten van Erik over Reza steeds terug. Wat er tijdens de vakantie gebeurt en de liefde tussen Reza en hem die Erik beschrijft, worden in het boek steeds afgewisseld.

Tijdens het 21e filmfestival in 2001 te Utrecht werd de film bekroond met de Grolsch filmprijs en de Gouden Filmprijs.

'De beste naaktscènes uit de Nederlandse film'

Het Nederlands Film Festival (NFF) heeft dit jaar 'naakt' als hoofdthema. De keuze is volgens het NFF een knipoog naar een van de meest hardnekkige clichés die over de Nederlandse film bestaat: de films van Hollandse bodem komen met een honderd procent blootgarantie. Het thema is voor magazine Preview aanleiding om uit al het 'functioneel naakt' een top tien samen te stellen van de beste naaktscènes uit de Nederlandse film.

Een Nederlandse film zou geen Nederlandse Film zonder een flink portie seks, of in ieder geval wat blote borsten en/of billen. Het is dan ook moeilijk om een top 10 samen te stellen, van alleen de Carice van Houten alleen zou je al een top tien kunnen maken.

6. Oesters van Nam Kee

Katja Schuurman is volgens velen de mooiste actrice van Nederland. In deze boekverfilming uit 2002 gaat ze als sexy stripper voor het eerst op het grote doek uit de kleren.

5. Ik ook van jou

Net als op nummer 6 staat op nummer 5 ook een boekverfilming met een ex-soapie in de hoofdrol. Angela Schijf biedt volgens het magazine Preview 'een overkill aan naakt en seks'.

Angela Schijf was zo’n beetje in elke scène van Ik Ook Van Jou naakt. Op haar blote borsten is van toepassing, klein maar fijn.

Angela Schijf naakt in Ik Ook van Jou (2001)

Dezelfde regisseur als voor Schatjes!, Ruud van Hemert, dus natuurlijk ook in de film Ik Ook van Jou heel veel naaktscènes. Niemand minder dan Angela Schijf, toen nog vooral bekend als Kim Verduyn uit GTST was de actrice die volledig uit de kleding ging.

1. Turks Fruit

De allerbeste seksscènes uit de Nederlandse filmgeschiedenis ziet de filmkijker volgens Preview in de boekverfilming Turks Fruit. Rutger Hauer en Monique van der Ven zijn een groot deel van de film naakt te zien. 'De beste film die ik ooit heb gemaakt', zegt Hauer over Paul Verhoevens speelfilm uit 1973.

Angela Schijf is een onzeker konijn

Angela Schijf is blij met de reacties die ze op haar acteerwerk krijgt. Dat vertelt de actrice in Veronica Magazine. Schijf is BN’er, maar woont in België. “Soms vergeet ik dan ook dat ik bekend ben. In Nederland schrik ik weleens omdat het dan opeens zo anders is, zeker door de populariteit van Flikken Maastricht. Het is hartverwarmend hoe mensen reageren op je. Ik krijg ook vaak leuke berichten via social media. Dat geeft me moed, want je blijft toch een onzeker konijn als acteur“, zegt ze.

Acteurs hebben dan ook een onzeker bestaan, stelt Schijf. “Iedere week denk ik: ik ga een andere baan zoeken!”

Voor vrouwen is het volgens Schijf nog lastiger dan voor mannen. “Als je ouder wordt, wordt het wel minder. Ik heb soms toch het wrange gevoel dat de écht goede rollen vaak voor mannen zijn.”

Voorlopig hoeft Schijf zich niet druk te maken. “Flikken loopt nog tot november door, dus daar ben ik heel druk mee.“

Angela Schijf weigerde Flikken Maastricht

Angela Schijf zag een rol in Flikken Maastricht helemaal niet zitten toen ze er jaren geleden voor gevraagd werd. Dat zegt de actrice in Avrobode. Schijf had er geen vertrouwen in. “Eerlijk gezegd was mijn eerste gedachte toen ik hiervoor werd gevraagd: alwéér een politieserie, kunnen ze niet iets origineels bedenken? Aanvankelijk had ik ook afgezegd, omdat ik in een toneelstuk zou gaan spelen. Maar omdat dat niet doorging en Flikken Maastricht aan mij bleef trekken, zei ik ja“, legt ze uit.

Dat Flikken Maastricht vrijdag het achtste seizoen in gaat, had Schijf nooit verwacht. “Eigenlijk dacht ik dat het voor één seizoen zou zijn. Niemand had kunnen bedenken dat het zo’n succes zou worden.”

“Ik wil“, corrigeert collega Victor Reinier haar. “Ik ben vanaf het begin bij de ontwikkeling betrokken geweest; dat was ook mijn voorwaarde om mee te doen.”

Reinier heeft zijn eisen op tafel gelegd. “Ik wilde er een character driven-serie van maken, waarin de karakters centraal staan. Niet zoals Baantjer, waarin het draait om de vraag: Wie heeft het gedaan?”

“Toen het script klaar was en we met draaien begonnen, wist ik: dit wordt een succes. Maar misschien was het ook wel wishful thinking.“

‘Flikken stopt pas als Eva en Wolfs zijn getrouwd’

Victor Reinier is nog lang niet klaar met Flikken Maastricht, dat vanavond haar zevende seizoen ingaat. Dat vertelt de acteur in Avrobode. Als het aan Reinier ligt, gaat de serie nog wel even mee. “De TROS wil voorlopig door en ook ik ben er nog lang niet klaar mee. Er ligt voor mij nog volddoende uitdaging. Zeker als het gaat om schrijven en regisseren, want daarin wil ik me echt verder ontwikkelen. Ik zeg wel eens gekscherend: Flikken Maastricht stopt pas als Eva en Wolfs zijn getrouwd.“

Collega Angela Schijf heeft wel even getwijfeld. “Ja. Het is elk jaar weer een afweging die je moet maken. Het moet een bewuste keuze zijn waar ik helemaal achter sta. Maar ik had het gevoel dat ik nog niet klaar was met Flikken Maastricht“, legt ze uit in Televizier.

Ze geniet van de samenwerking met Reinier. “Dat is erg fijn. Ik speel natuurlijk het meest samen met Victor Reinier en we kunnen echt samen lezen en schrijven. Buiten de serie om zien we elkaar niet vaak, maar op de set is het heel vertrouwd.”

Angela Schijf vond twee Flikken-seizoenen in een jaar 'retezwaar'

 Het jaar 2014 bracht de kijker niet een, maar twee Flikken Maastricht-seizoenen. Dat vond hoofdrolspeelster Angela Schijf echter iets te veel.

Dat vertelt ze aan Mikro Gids.

Het was de eerste keer dat er twee seizoenen in een jaar werden opgenomen. "Het was een mooi experiment, waarvan ik niet zeker weet of het voor herhaling vatbaar is", vertelt de actrice. "Anders gezegd: het was gewoon retezwaar."

Schijf legt het uit. "Acht maanden met lange draaidagen, weinig slapen en in de weekends het volle leven thuis, dat is een aanslag op jezelf. Ik wil niet negatief doen, want het is ook superleuk om zo gefocust bezig te zijn met je vak. Gelukkig heb ik een fantastische man die een nog fantastischer vader is."
Gouden Televizier-Ring

Flikken Maastricht werd dit jaar bekroond met de Gouden Televizier-Ring. "Het was ontzettend leuk om zo'n mooie prijs te krijgen. Ik ben een maand lang alleen maar gefeliciteerd, ook in België, vertelt de actrice trots. "Het is wel een producentenprijs, dus die ring ligt nu vast mooi te zijn onder een stolpje bij Avtrotros. Stiekem had ik zelf ook een pinkringetje gehad."

Angela Schijf 'even Belgisch als Nederlands'

 Nu ze al elf jaar in Antwerpen woont, voelt Angela Schijf zich even veel Belgische als Nederlandse.

De actrice heeft sinds kort een Belgisch paspoort, vertelt ze in Spits.

"Dat is gewoon een stuk praktischer", zegt Schijf, die getrouwd is met de Vlaamse zanger en acteur Tom Van Landuyt.

"Ik liep soms toch aan tegen praktische problemen als mijn man en dochters bepaalde rechten wel hadden die ik niet had. Bovendien is het vrij veel gedoe om elke keer weer die verblijfsvergunning te verlengen."
Amsterdam

De actrice zegt niet zonder Nederland te kunnen. "Ik moet elke week even naar Amsterdam." Er is in Antwerpen ook weinig werk voor haar te vinden. "In België blijf ik toch die Hollandse. Mijn Nederlandse tongval is bij audities echt een probleem."

Daar komt bij dat Nederlanders niet zo geliefd zijn in Vlaanderen, vertelt Schijf in Metro. "Wij vinden de Belgen altijd heel schattig met die zachte g, maar ze zijn niet zo zot van Hollanders. De waarheid is: wij zijn niet zo arrogant als zij denken en zij zijn niet zo bescheiden als wij denken."

Angela Schijf, een van de hoofdrolspeelsters van de film ‘De Eetclub’ naar het succesvolle boek van Saskia Noort, weet wel hoe ze het plot van de film moet omschrijven. “Eigenlijk doet iedereen het met iedereen.”

Dit zegt de 30-jarige actrice dinsdag op de perspresentatie van de film. Daarin werd aangekondigd dat naast Schijf onder meer Bracha van Doesburgh, Mark van Eeuwen, Halina Reijn, Peter Paul Muller, Birgit Schuurman en Thom Hoffman de hoofdrollen vertolken. NU.nl sprak met vier van hen.

“In het verhaal is niets wat het lijkt. Iedereen in De Eetclub is eigenlijk niet goed bij z'n hoofd”, aldus Angela Schijf.
Verliefd

Ze speelt in de film de rol van Babette, een vrouw die zo gek is op de man van één van haar vriendinnen dat ze wel heel ver gaat om bij hem te kunnen zijn.

“Zo verliefd zijn dat het pijn doet, dat heb ik zelf ook wel eens meegemaakt. Of ik toen gekke dingen voor hem deed? Ik denk dat iedereen dat wel eens doet.”
Bracha

Ook actrice Bracha van Doesburg (28) kan zich goed in haar personage inleven. “Karin is een vrouw die omwille van haar kinderen van de stad naar het dorp is verhuisd. Ze voelt zich heel eenzaam.”

“Zelf heb ik ook wel ervaren hoe het is om opnieuw een vriendengroep op te moeten bouwen. Ik heb bijvoorbeeld gewoond in Londen en New York. Toen ik daar nog niet zoveel mensen kende was dat wel eens moeilijk.”
Vreemdganger

Voor Thom Hoffman, die in de film de rol van louche zakenman en notoire vreemdganger Simon speelt is het iets lastiger om zichzelf terug te vinden in zijn personage.

“Ik weet ook niet waarom schrijfster Saskia Noort mij zo bij deze rol vindt passen. Saskia en ik hebben natuurlijk wel een bepaald verleden, maar zonder haar toestemming wil ik dat niet naar buiten brengen”, zo grapt hij.
Borsthaar

Wel hoopt de 53-jarige acteur qua uiterlijk op zijn personage te lijken. “Ik wou dat ik net zo knap was als Simon, en zo rijk. En dat ik net zoveel borsthaar had als hij.”

De acteur heeft er dan ook al heel wat uurtjes in de sportschool opzitten. “Ik speel in heel veel seksscènes, dus mijn lovehandles worden veelvuldig in beeld gebracht. Die moesten er dus even af.”
Sporten

Ook zijn vrouw in de film, actrice Irma Hartog, vond dat geen overbodige luxe. “Ik heb drie jaar geleden een kind gekregen en had sindsdien niets meer aan mijn lichaam gedaan. Gelukkig heb ik geen naaktscènes. Mijn man neukt met het hele dorp en onder de douche, maar niet met mij.”

De film belooft met de sterrencast een bioscoophit te worden. Maar Angela Schijf waarschuwt het publiek alvast: “Op 25 november gaat de film in première. Ik zeg het je, je zit volgend jaar met kerst echt niet meer rustig aan de kalkoen met je vrienden.”

Angela Schijf profiteert niet in België

 Angela Schijf heeft niets aan haar bekendheid in haar thuisbasis België. De actrice is niet bekend in Vlaanderen en kan dus niet profiteren van de voordelen die bekendheid soms met zich meebrengen.

Geen probleem, vindt Angela, de actrice is naar eigen zeggen toch te bescheiden om daar een slaatje uit te slaan.

"Nee, zo ben ik niet. Groot geworden door klein te blijven", lacht Schijf. In België, waar de actrice woont, heeft ze in ieder geval niets aan haar bekendheid. "Daar kent niemand mij."
Verschil

Haar man Tom van Landuyt is wel een bekende Vlaming, hij is zanger en acteur. Soms wordt het verschil Angela pijnlijk duidelijk gemaakt.

"Als ik dan een restaurant bel is het vaak vol. En dan belt mijn man vijf minuten later: prima meneer Van Landuyt, komt u langs. Dan word je wel eens op je plaats gezet."
Voordelen

Toch ziet Schijf vooral voordelen van haar anonieme bestaan. "In België loop ik op mijn Uggs in de supermarkt en breng ik mijn kinderen naar school op mijn bakfiets. Dat is fijn", vindt ze.

"Het leven gaat ook niet over bekend zijn, maar over mooie dingen willen maken in het acteren en vooral mama zijn."
Glamour

Een glamourmomentje op zijn tijd kan de 31-jarige actrice overigens wel waarderen. "Ik geniet heel erg van de kleding die ik af en toe aan heb."

"Ik had voor de première van De Eetclub een hele mooie jurk van Anna Heylen aan, een Vlaamse ontwerpster. Dat vind ik dan supertof. Ik breng het wel altijd terug. Ik kan het toch geen twee keer aan."

Bracha van Doesburgh wil geen naakt meer

 Een groot wit vlak boven de bank. Mijn man Daan en ik roepen al jaren dat er een mooi kunstwerk moet komen te hangen. Maar makkelijk is dat niet. Er zijn namelijk voorwaarden waar dit werk aan moet voldoen. Door: Bracha van Doesburgh

Zo moet het voor de juiste sfeer in huis gaan zorgen. Als iets bepalend kan zijn, dan is het wel wat je aan je muur hebt hangen. Of het nou kunst is of een doodgewoon bloemetjes behang.

Tijdens mijn eerste bezoek aan New York, ik was 17 en vol dromen over de toekomst, sliep ik met twee vrienden op een kamer in een goedkoop hotel. Wij hadden het geluk de laatste kamer van dit enigszins duistere hotel te kunnen bemachtigen. Elke verdieping had een ander thema. Ruimtevaart bijvoorbeeld. Onze kamer lag op de verdieping horror. De muren van de kleine kamer waren beschilderd met naakte lichamen waar het leven langzaam uit weg sijpelde. De een al lang opgegeven, de ander met holle angstige ogen terwijl het bloed uit zijn hoofd spoot. Dit zorgde ervoor dat, als ik de slaap al kon vatten, ik van de ene in de andere nachtmerrie belandde.

Gevierde kunstenaars
Een andere voorwaarde is dat het formaat niet te klein mag zijn. Het komt boven de bank te hangen en te klein wordt lullig. Ook niet onbelangrijk, het moet betaalbaar zijn. Zo’n wens kan namelijk ineens een flinke uitgave zijn. Vrienden van ons hebben twee prachtige galeries in Amsterdam. Ze exposeren om de haverklap met gevierde kunstenaars. Al zou ik het aan mijn muur willen hebben, dat zit er voorlopig niet in. De prijzen beginnen meestal bij twintigduizend en lopen rustig in de tonnen. We zijn dus op zoek naar een zeer beginnende kunstenaar.

De laatste voorwaarde is dat het geen naakt mag zijn. Op de een of andere manier kopen Daan en ik steeds werkjes waar naakte mensen op afgebeeld zijn. Niet schunnig, maar wel naakt. Een steendruk van een vrouw die je de rug toekeert, naakt. Een schilderij van een jonge vrouw slapend op een bed, naakt. Een foto van twee turende vrouwen door een raam, naakt. Zelfs de lieve vrouwtjes die op de grond een schildpad aan het bestuderen zijn blijken naakt. Dit keer geen naakt dus.

Inschattingsfout
Een maand geleden liepen we er ineens tegenaan. Het voldeed aan alle voorwaarden. We vielen er allebei op. Het was betaalbaar, niet te klein en geen naakt. Een foto van een sprookjesachtig landschap, een tikje donker, net als een echt bloot sprookje. Drie weken later werd het werk bezorgd. Bij het ophangen bleken we een kleine inschattingsfout te hebben gemaakt. Het werk was niet te klein, maar de muur wel. Het was zo groot dat we zelfs de bank een stukje naar voren moesten schuiven.

De zoektocht hebben we maar even opgegeven. De muur boven de bank is nog steeds wit. Nu zoeken we naar een huis. Als je kinderen krijgt blijkt het cliché waar; je wilt een huis met tuin. Het huis had al een behoorlijk grote wensenlijst en nu is er alleen één wens bij gekomen. Een grote witte muur achter de bank met sprookjesachtig landschap.

Angela Schijf en Victor Reinier in Van God Los

 Angela Schijf, Cees Geel, Willie Wartaal en Horace Cohen hebben een rol te pakken in de BNN-dramaserie Van God Los. Ook Victor Reinier gaat een rol spelen. Dat heeft de omroep donderdag bekendgemaakt.

Schijf speelde tien jaar geleden al in de film Van God Los. "Alleen al om de fantastische herinneringen aan Van God Los de film, vind ik het een waar genoegen om in de serie mee te spelen", zegt de actrice in een reactie.

Eerder maakte BNN al bekend dat in het nieuwe seizoen onder anderen Theo Maassen, Tim Haars en Susan Visser meespelen. Van God Los, waarin verhalen voorbijkomen die zijn gebaseerd op waargebeurde misdrijven, is vanaf november te zien bij BNN.

Angela Schijf is een brave huismoeder

Angela Schijf mag in Flikken Maastricht dan een stoere politiechick zijn, in het echte leven is ze een brave huismoeder die met koekjes en thee in de weer is.

In het AD vertelt de actrice openhartig over haar privé-leven en haar zwangerschap.

Angela en haar man, de Belgische acteur Thom Van Landuyt, verwachten over twee maanden hun derde kindje. De actrice zegt dat de derde Van Landuyt een lang gekoesterde aanvulling is op het gezin.

Het broertje of zusje van Bloem (7) en Mensje (5) maakt de club volgens haar "pas echt compleet".
Angelina Jolie

Wel zal het een heel geregel worden om werk en privé te combineren. Angela en Thom mogen dan succesvol zijn, van Hollywood-achtige toestanden is geen sprake. 'Ik ben geen Angelina Jolie en Thom geen Brad Pitt. Er moet brood op de plank komen.'

Toch maakt Angela zich geen zorgen over de tijd die komen gaat. 'De baby kan mee op tournee, die wil ik ook zelf voeden. Maar de oudsten moeten gewoon naar school. Gelukkig hebben we een heel goede nanny die onze kinderen steunt en verzorgt.'

 Angela Schijf voelt zich erg thuis bij Flikken Maastricht-tegenspeler Victor Reinier.

Dat zegt de actrice zaterdag tegenover De Telegraaf.

Volgens Schijf wil dat echter niet zeggen dat ze de deur bij elkaar plat lopen, omdat ze "compleet andere personen zijn". "Ik vind hem erg grappig. Maar ik zou niet met Victor samen kunnen leven", aldus de actrice.

Ook heeft het duo volgens Schijf weleens ruzie. "Victor kan een ontzettende hork zijn en ik soms heel onaardig."

De actrice bereidt zich momenteel voor op de opnames van twee nieuwe seizoenen van de serie. Meteen na de laatste opname van de vorige reeks begon het weer te kriebelen. "Ik wil weer in de stoel zitten bij mijn make-upmeisje, lachen met Victor Reinier en koffie drinken met Oda Spelbos." Ook van de actiescènes wordt ze heel blij. "Ik wil het liefst elke dag met de stuntjongens rollebollen."
Acteren

De 34-jarige Schijf, die samen met haar man in Antwerpen woont, geniet nog altijd heel erg van het acteren. "Eerlijk gezegd gaat er geen week voorbij waarin ik niet denk: wat als ik straks niet meer aan de bak kom als actrice? Ik fiets door de straten en bedenk dat ik dan het beste hier een baan kan gaan zoeken. Maar als wat?"

Volgens Schijf kan ze niets leukers verzinnen. "Spelen doe ik zo doodgraag, het is zo’n levenselixer voor me. Acteren is op meerdere momenten in mijn leven mijn redding geweest."

Angela Schijf zegt lange lokken vaarwel

De opnames voor Flikken Maastricht zijn afgerond, dus nu mag de schaar erin. Dat moet Angela Schijf hebben gedacht toen ze vrijdag haar lange lokken vaarwel zei en deze inruilde voor een kort, pittig kapsel. 'Nieuwe rol, nieuwe kansen', zo twitterde Schijf.

Angela deelde zaterdag haar foto op Twitter met de tekst 'The new me'. Ze kon met haar nieuwe coupe rekenen op positieve reacties van collega's. Zo liet actrice Georgina Verbaan weten: 'Wow! Gaaf zeg!'. Ook actrice Hadewych Minis was meteen enthousiast en twitterde 'Heel knap!'. Danielle Overgaag prees Angela om haar knappe voorkomen. 'Tsja , je kan ook alles hebben hè ,,, cool! "', twitterde de vrouw van Reinout Oerlemans.

De 34-jarige Schijf hintte via Twitter al dat zij afscheid ging nemen van haar lange lokken. Ze postte woensdag een foto van haar lange haar met daarbij de tekst: 'Ja... Kijk er nog maar even goed naar...'. Vrijdag was de 'grote dag', toen kreeg ze de nieuwe coupe aangemeten.

Flikken Maastricht
Welke rol de actrice nu gaat spelen, is nog niet bekend. Angela lag onlangs in het ziekenhuis wegens een acute blindedarmontsteking. De opnames van Flikken Maastricht hebben hierdoor wat vertraging opgelopen. De startdatum daarentegen is niet in gevaar gekomen. Begin 2013 wordt het nieuwe seizoen, waarin de actrice nog te zien is met lang haar, uitgezonden door de TROS.

Harry Klooster heeft in zijn tijd als casting director moeten vechten om Angela Schijf in een serie te krijgen. Dat vertelt hij in een interview met Weekend. Schijf, die tegenwoordig in kijkcijferhit Flikken Maastricht speelt, was volgens Klooster niet in trek. “Ik werkte al met Angela vóór Oppassen. Dat ging heel goed. Dus stelde ik haar op een dag voor bij Goudkust, de andere soap waar we de casting voor deden. Ze wilden haar niet omdat ze haar stem een beetje irritant vonden“, zegt hij.

Klooster bleef echter geloven in Schijf. “Ik geloof in haar, dus ik ging door met zoeken naar een geschikte rol. Bij Goede Tijden Slechte Tijden lukte het me wel.”

Een andere bekende acteur waarvoor Klooster veel moeite heeft gedaan is Ferri Somogyi. “Voor hem heb ik ook gevochten. e schrijvers zagen zijn screentest en vonden het helemaal niks. Hij had toen van dat vette gelhaar.“

“Ik heb hem daarna nog een keer een test laten doen zonder gel, en zij herkenden hem helemaal niet. Toen geloofden ze mij. Dat hij nu al jaren zo succesvol is vind ik leuk.“

Geen opmerkingen:

Een reactie posten