zaterdag 20 december 2008

Jessica Mendels @ Dutch Babes


Jessica Mendels
Geboortedatum: 25-03-1981 (Ram)
Nationaliteit: Nederlandse
Categorieën: Presentatrice, Actrice
Officiële Website: www.jessicamendels.nl

Jessica Mendels is een Nederlandse presentatrice en actrice. Ze speelde rollen in onder andere Goede Tijden, Slechte Tijden, Costa en Westenwind. Daarnaast was ze ook in vele commercials te zien. Ook heeft Jessica verschillende programma's gepresenteerd.

In 2008 is ze te zien in de regiosoap van Tv West, Pauwen en Reigers. Ook presenteert Jessica vaak in bikini het programma Camping Life op RTL 4.

Zo vader, zo dochter. Dat geldt zeker voor Jessica Mendels. De 27-jarige dochter van clown en muzikant Johnny Mendola is de nieuwe presentatrice van Campinglife.

Toen maakte mijn vriend, met wie ik samenwoonde, het uit. Daardoor kreeg ik een soort girlpower; ik had weer de kracht om er alles aan te doen om mijn doel te bereiken. Ik ging lessen volgen op de school van Hugo Metsers. Ook schreef ik een brief aan Johan Nijenhuis, die ik kende omdat ik in Costa heb gespeeld. Om hem te vertellen dat ik weer ’terug’ was.”

Terugkijkend: „In plaats van al op mijn zeventiende soapsterretje te worden, ben ik de Pabo gaan doen. Ik had weliswaar auditie gedaan voor Goudkust, maar ze kozen voor Nova van Dijk. Achteraf maar goed ook, anders had ik al die mooie ervaring in de onderwijs-, dans-, en acteerwereld nooit gehad. Dan had ik ook nooit mijn beste vriendin leren kennen. Het is heel gezond om mensen buiten het BN’er-wereldje te kennen.” Ze bekent: „En dankzij de Pabo heb ik goed leren schrijven en spellen. Daarvoor was dat rampzalig.”

Toen ze twee jaar geleden mocht invallen in een regionaal uitgaansprogramma, ontdekte Jessica dat ze presenteren óók leuk vond. „Ik mocht Liveshop doen, en tijdens dat halve jaar leerde ik om maar door te praten. Dat het ophield vond ik niet erg, zo werd ik nog nét geen ’verkoop tv-meisje’. Binnen drie dagen mocht ik al een verborgen cameraprogramma bij Veronica doen, waarmee ik ben gestopt omdat ik werd aangenomen bij Campinglife.” Slechts tweeënhalve dag voordat de crew afgelopen lente voor twee weken naar Spanje vloog, werd ze aangenomen. „Ik moest nog snel even naar de stylist, en worden gescreend. Daar zeiden ze ’je bent wel heel braaf, beetje saai misschien zelfs’.”

Ze haalt haar schouders op: „Ik weet al zo lang dat ik dit wil, dat ik nooit stomme dingen heb gedaan. Bovendien, ik stond ook voor de klas, dus ik moest wel het goede voorbeeld geven. Ik ben al jaren bezig met zaadjes zaaien, kennelijk is het nu oogsttijd. Trouwens toevallig, de man via wie ik op mijn veertiende mijn allereerste auditie deed, deed ook de casting van Pauwen en Reigers, de komedieserie waarin ik nu op TV West ben te zien.”

In totaal was ze voor Campinglife negen weken weg. Ze lacht: „Voor mijn planten en twee konijntjes werd gezorgd, want ik woon inmiddels weer samen. Paul was bedrijfsleider van het partycentrum waar ik werkte. Ik was veertien, hij 22 jaar. Jaren later kwam ik hem daar weer tegen. Nu was ik danseres, hij chef-kok. Ik was geen meisje meer. En toen ik vrijgezel werd, keek ik van de één op de andere dag met andere ogen naar hem. Inmiddels hebben we drie jaar een relatie. We willen zeker kinderen. En nu ik niet meer dagelijks dertig kinderen om mij heen heb, kan ik me dat ook beter voorstellen. Maar ik ga nu eerst voor mijn carrière.”

En Paul steunt Jessica daarin. „Na twee weken in het buitenland had ik drie dagen vrij. Toen is hij langs gekomen. Daarna zag ik hem weer vijfenhalve week niet. Dat werd dus veel bellen.” Schoorvoetend: „En door de stress was ik niet altijd even aardig. Maar kennelijk kan onze relatie tegen een stootje…”

Jessica Mendels (actrice/presentatrice)

Ik ben Jessica Mendels, en kom uit Den Haag. Ik presenteerde drie dagen per week Liveshop en voordat ik daar in september 2007 mee begon heb ik een uitgaansprogramma voor RNN7 gepresenteerd. Nog voordat ik ontdekte dat presenteren ook één van mijn grote passies is, was ik gefocust op mijn eerste passie; namelijk acteren.

Op mijn zestiende speelde ik mijn eerste filmrol in:”Het glinsterend panster” onder regie van Maarten Treurniet, waarna rollen in series zoals o.a. Westenwind, Kees en co, Gtst en Costa! volgden. In mei/juni van 2008 zijn de opnames van “Spion van Oranje” onder regie van Tim Oliehoek wat de eerste bioscoopfilm zal zijn waar ik in mag verschijnen. Ik ken Audities.nl via Robin Booij, medeoprichter van de site. Ik was blij met het initiatief van Robin en Sebastiano want het geeft me een dagelijkse update van geplaatste audities waarop je zelf kunt reageren.

Ik vind het erg belangrijk dat een artiest zelf actief bezig is met zijn vak, zonder af te wachten tot hij wordt benaderd. Ik heb inmiddels al heel veel audities gedaan via Audities.nl. Je kunt niet verwachten dat elke auditie succesvol uitpakt, maar je leert er wel heel veel van en je laat je gezicht weer zien bij een producent. Je weet nooit wat daar weer uit kan komen. Zo ben ik via Audities.nl aangenomen voor "Spion van Oranje" de nieuwe film van Tim Oliehoek. "Het is een té goede website voor mijn vakgebied, en aangezien de concurrentie killing is, raad ik je vooral niet aan om lid te worden :-)"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten